FAQ – Zorgportaal


Zorgportaal ondersteunt gegarandeerd de laatste twee versies van de volgende browsers:

  • Microsoft – Internet Explorer en Edge
  • Mozilla – Firefox
  • Google – Chrome
  • Apple – Safari
  • Opera software – Opera

U kunt op de volgende webpagina zien wat de meest recente versies van de ondersteunde browsers zijn. Bij gebruik van oudere versies of andere browsers is er geen garantie op een goede werking van Zorgportaal, u wordt aangeraden één van bovenstaande browsers te gebruiken.

Om gebruik te kunnen maken van Zorgportaal dient u te beschikken over een uniek en persoonlijk e-mailadres. Dit e-mail adres wordt als gebruikersnaam in Zorgportaal gebruikt en dient daarom uniek te zijn binnen Zorgportaal. Het is dus niet mogelijk dat twee collega’s bijvoorbeeld het e-mailadres “info@praktijk.nl” gebruiken.

Voor de eerste registratie binnen Zorgportaal is het persoonlijk e-mailadres zoals vastgelegd in Peridos bij uw zorgverlener gegevens doorgegeven. Vervolgens staan deze twee e-mailadressen los van elkaar.

Wilt u het e-mailadres wijzigen voor de inlog in Zorgportaal dan kunt u dit melden bij de Peridos helpdesk (helpdesk@peridos.nl of het beveiligde webformulier).

U ontvangt dan bericht wanneer dit in Zorgportaal wordt doorgevoerd.

Het persoonlijk e-mailadres in Peridos kan door het Regionaal centrum gebruikt worden voor communicatie richting zorgverleners, deze kunt u zelf in Peridos bij uw zorgverlener gegevens wijzigen.

Het is mogelijk om een smartphone app en hardware token naast elkaar te gebruiken. Het toevoegen of verwijderen van een van deze authenticatiemiddelen kunt u via de “Mijn account” pagina van Zorgportaal zelf regelen. Zie de handleiding voor meer informatie.

De app die gebruikt wordt staat op de smartphone en is niet gekoppeld aan de SIM kaart. U hoeft voor Zorgportaal verder geen actie te ondernemen, de app blijft gewoon te gebruiken.


Wanneer u een app gebruikt om in te loggen dan lukt dit niet meer als u een nieuwe of andere smartphone gebruikt. Indien u de oude smartphone nog hebt dan kunt u deze ontkoppelen in Zorgportaal. Zie hiervoor de handleiding.
Als u de oude smartphone niet meer hebt, dan kunt een melding aanmaken bij de Peridos helpdesk (helpdesk@peridos.nl of het beveiligde webformulier). Zorgportaal zal dan worden gevraagd om de oude smartphone te ontkoppelen.
In beide gevallen geldt: bij opnieuw inloggen in Zorgportaal zal gevraagd worden om de nieuwe smartphone te registreren.

Dat kan, maar dit moeten we wel voor u activeren. Indien u deze extra inlogmogelijkheid wenst, meldt u dit dan bij de Peridos helpdesk via helpdesk@peridos.nl of via het beveiligde webformulier. Vermeld indien mogelijk uw Peridos gebruikersnaam en uw e-mailadres.




In uitzonderlijke gevallen wordt de pagina niet goed geladen in de browser. U bent dan al wel ingelogd. Door de toets [F5] in te drukken wordt de pagina ververst en wordt Peridos getoond. Indien dit niet de oplossing is, neem dan contact op met de Peridos helpdesk via helpdesk@peridos.nl of via het beveiligde webformulier.

Mogelijk heeft u geen rechten meer binnen de applicatie. Neem contact op met uw zorginstellingsbeheerder of met het Regionaal Centrum.

Na inloggen via Zorgportaal naar Peridos verschijnt in Peridos de melding : ‘u bent werkzaam bij meerdere organisaties. Selecteer de organisatie waarvoor u aan het werk bent’.

Peridos constateert dat u bij meerdere organisaties werkzaam bent. U dient de zorginstelling te selecteren waarvoor u op dat moment uw taken wilt uitvoeren.

U dient eerst uit te loggen. Log opnieuw in en kies de juiste zorginstelling.

Indien na inloggen via Zorgportaal in Peridos de melding verschijnt dat er geen kwaliteitsovereenkomst is kan het zijn dat deze beëindigd is of dat deze er niet is. In dat geval dient u contact op te nemen met het Regionaal Centrum.

Er staat vermeld welke kwaliteitsovereenkomst(en) en/of contract(en) u moet accorderen. U kunt deze inzien door te klikken op het icoon erachter. Om de overeenkomst te accorderen klikt u op de knop ‘Akkoord’. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding.


Soms treedt er een fout op bij inloggen waarna het volgende scherm wordt getoond:
Via de knop [Opnieuw inloggen] kunt u opnieuw inloggen. U wordt verzocht om het Error-Id te melden bij de Peridos helpdesk via helpdesk@peridos.nl of via het beveiligde webformulier.